Wednesday, May 25, 2011

Honeymoon Dream. :)

Assalamualaikum..
          


Hai semua para para pembacaku yang dah cantik habis dan kacak terlebih tue. Korang semua dah makan ker?? Saja tanya.. yer la.. sebab bosan plak kan asek tanya 'apa khabar' jer kan.. hehe..:P  Pada akak akak dan abang abang yang baru bersanding tuh, dah  ada perancangan ker nak berbulan madu kat mana atau masih lagi tengah main tarik tarik rambut yer la sebab yang sowank nie nak ker Phuket yang sowang lagi nie pulak nak ker Zoo Negara. hehe.. mana la nak tawu kata impian.. :) Okey la, entry kali ni i nak share ataupum cakap melayunyer nak berkongsi dengan korang semua pasal Honeymoon Dream nie.. :)


Baiklah, orang kata kalau kita nie baru berkahwin tak sah dan tak tenteram hidup kau nyah kalau tak pergi berbulan madu.. Tambah tambah sekarang nie kan dah ada macam macam jenis pakej berbulan madu yang telah ditawarkan dari pelbagai jenis agensi dari pakej A sampai pakej Z ada tau.. Kalau dah tak cukup alphabet amik aksara pulak.. haha.. :P Korang pilih jer mana satu yang korang nak.. Jangan nak gadoh gadoh dan buat muka masam yer.. semuanya ada dan setia menemani anda. Amboi promote lagi cik nab yer.. hehe.. :) Kat bawah nie ada sedikit bantuan yang korang boleh usha.. :)


1. http://www.jomlahcuti.com/pakej/bulan-madu/

2. http://www.balipakej.com.my/pakej_honeymoon/4days.html

3. http://my.88db.com/Travel/Travel-Package/ad-183545/



Bercakap pasal Honeymoon Dream nie kan. Lain orang lain impiannya tau.. Kalau ditanya dan dibuat soal selidik pum  memang macam macam jawapan yang kita akan dengar.. Ada yang suka berbulan madu sampai ke luar negara dan ada pulak yang suka dalam dalam negara jer.. Bergantung kepada kehendak dan kemampuan masing masing. Kalau ditanya pada i lah kan,  ummm i prefer nak mendaki gunung.. Lau dapat Gunung Kinabalu pum layan...haha.. Memang nampak cam tak romantik dan entah apa apa "macam respond kawan kawan i".. Lepas ajer i cerita impian bulan madu i nie terus diorang geleng dan kata yang i nie suka ngarot ngarot. Haha.. Bukan  apa korang nama pum impian kan mana boleh geleng kepala.. haaa... :P hehehehe... kalau u sayang i jom kita mendaki sesame sampai ke puncak itu.. hahaha.. contoh lah kan.. (kuat berangan nabila ariff)..=p







~Gunung Kinabalu... tunggu yer gunung...haha~




Itu kalau ditanya pada i.. Tapi kalau komer mesti ada impian yang berbeza dan lagi menarik kan.. Kalau mana yang sama impian ngan i tuh cer give me 5.. cer cuba.. hehe..:)  I kan pernah lah tanya kat mak i tau.. "Mak mak dulu kan lepas kawen ngan abah  mak pergi bulan madu kat mana mak.."  Pastu mak jawap.. "atenyer giler nak bulan madu bagai ..ummm tadew nak bulan madu pum nab.. mak bulan madu kat rumah jer.." amboi mak.. lain macam tuh.. hehe.. :P Tapi macam tuh la kalau kita nak tawu, orang dulu dulu nie sempoi dan terlebih romantik.. yer la bulan madu pum kat rumah jer tau.. hehe..:P Tapi yer la mak.. zaman sekarang kan dah makin maju.. orang dah tak mesej kat phone guna jari dah tau.. tapi orang guna sensor jer tau macam iphone yang canggih bagai tuh..haa.. :) jadi lokasi bulan madu pum mesti nak canggih gak.. jom kita scroll tempat tempat yang agak besh dan popular untuk berbulan madu.. :)






~Venice Italy~




~Paris~




~Phuket Thailand~





~Pulau Perhentian, Terengganu~




Tanaklah bubuh banyak banyak.. Nanti ada yang kata nabila ariff nie nak buat iklan ker nak berbelog.. haha.. :P Jangan terasa yaa.. :P Ampunnn!!..  Baiklah sebenarnya berbulan madu nie memang sangat sangat besh.. Dah nama pum madu kan.. Kalau berbulan cuka yang tak menarik didengar tuh.. Tapi ianya bergantung kepada kehendak dan impian.. Tak semestinya kalau tak berbulan madu tak bahagia.. No no no ya.. cubit telinga masing masing kerana berandaian seperti itu sebab kebanyakan orang dulu dululah yang lebih bahagia tau sehingga ke akhir hayat sedangkan diorang nie tak reti pum nak bulan bulan madu bagai nie.. Tabik hormat kat mak dan abah kita.. haip haip chip..:)




Okey lah.. dah tadew cerita lagi yang i nak mengarut dan kongsi.. Maka i akhiri entry kali ini dengan sebaris pantun.. :) Jumpa lagi...


Pulau Langkawi ada burung helang,
Pulau Perhentian ada pulak penyu,
Berbulan madu hati akan senang,
Tapi jangan sampai terlupa nak senyum.. :)



4 comments:

Bella Ayub said...

takutnya pantun.. ni pntun i lak!!


masa sayang panggil baby darling
ble dah kawen yang busuk terus dah tak harum,
ko promote ke sampai bagi link?
tadi ko dating memang la ko senyum

azieyla mustafa said...

awak pown pening..berciap sedia ngan link ag haa..hakhak..

Adeela Oh Lala said...

hehe, dah tak sabar nak kawen ke cakap pasal honeymoon nieh? haha

♥ CiK KuRa-KuRa ♥ said...

huhu..i lke bla nyer pntun.haha..
kn men lg ko ea nk siap nk prmte pntun yer..