Saturday, June 18, 2011

22 Bestnya Jadi Perempuan. -.-

Assalamualaikum..


Okey, i nak share sikit dengan korang pasal 22 perkara bestnya jadi perempuan. Rasa cam menarik ajer lepas baca satu majalah ni yang turut cerita benda yang sama. Jom kita baca meyh 22 perkara tuh.



1.  Pepatah ada mengatakan bahawa syurga di telapak kaki ibu. Untunglah kan.


2.  Hanya perempuan yang sanggup membawa kehidupan baru ke dunia.





3.  Kamu bebas berpegangan tangan dengan sahabat. Takkan ada gosip punya meyh.


4.  Datang bulan ada manfaatnya sebab boleh jadikan alasan moody.


5.  Wanita punya teman yang 'unik' sebab boleh baik dengan golongan mak nyah.


6.  Tidak ada janggut atau misai macam lelaki.


7.  Panjang, pendek, lurus atau ikalnya rambut tidak akan jadi masalah. Terserah kamu.


8.  Dapat cincin berlian sewaktu lamaran tanpa mengeluarkan duit.


9.  Berjimat, tapi masih boleh bergaya. Contohnya dibelanja oleh teman lelaki makan mewah.


10. Tayar pancit di tengah jalan pasti ada bantuan dari jejaka tampan.


11. 'Ladies first' adalah bukti perempuan selalu didahulukan.


12. Perempuan lebih kuat. Sebab boleh tahan kaki bershopping sepanjang hari.


13. Pasti kamu pernah mendengar klinik ibu dan anak kan. Tapi ayah dan anak tak ada pum kan.


14. Mempunyai tempat penjagaan tubuh yang lengkap seperti spa.


15. Tidak malu membawa payung.





16. Pelbagai kerja dalam satu masa dapat dilaksanakan. Memasak sempat lagi bergosip di telefon
      sambil mata tonton tv.

 
17. Tidak ada warna yang perempuan tak boleh pakai. Lelaki alah dengan warna pink.


18. Lelaki bukakan pintu untuk perempuan.


19. Boleh menangis sesuka hati tanpa rasa segan. Biasalah perempuan dan airmata kan.


                                                   


20. Bebas mengadu pada sesiapa sahaja jika tengah bersedih.


21. Fesyen yang pelbagai dan sentiasa up to date.


22. Mampu mencairkan sesiapa sahaja dengan lirikan mata dan keayuan.






Sekadar nak kongsi ajer dengan korang nie. Selamat Hari Wanita (tetiba)  -.-

5 comments:

♥ CiK KuRa-KuRa ♥ said...

nab len cket ea,org wat entry arie bpa ko wat arie wnta ea.huhu..

Nabila Ariff said...

hahaha. bosan dah sangat tau sampai merepek. rindu kat ika!

salwaismail said...

ciptaan tuhan.
:)
first time masuk blog ni. best!

http://salwaismail.blogspot.com

NyssaSaad said...

yes!..and im proud!

zOeY zAu YaH said...

bersyukur menjadi wanita =) nk tgk tuto mkp ,shawl n lain2 tak? please visit my blog =)